وب تخصصی مهندسی برق (قدرت-کنترل-الکترونیک-مخابرات)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر (عالی شهر)

وب تخصصی مهندسی برق (قدرت-کنترل-الکترونیک-مخابرات)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر (عالی شهر)

موافقت هیات نظارت با انتشار 11 نشریه جدید در دانشگاه آزاد اسلامی

موافقت هیات نظارت  با انتشار 11 نشریه جدید در دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 25 مردادماه با انتشار یک هفته‌نامه، یک دوهفته‌نامه، 28 فصلنامه و هشت دوفصلنامه موافقت کرد که در این بین 11 نشریه علمی جدید سهم دانشگاه آزاد اسلامی بود.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 25 مردادماه با انتشار یک هفته‌نامه، یک دوهفته‌نامه، 28 فصلنامه و هشت دوفصلنامه موافقت کرد که در این بین 11 نشریه علمی جدید سهم دانشگاه آزاد اسلامی بود.


دانشگاه آزاد اسلامی حدود 150 مجله علمی دارد که نزدیک به 50 عدد از آنها دارای رتبه علمی، پژوهشی و 70 مجله نیز دارای رتبه علمی- ترویجی هستند.
از این تعداد مجله، تقریبا هفت مجله رتبه علمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته است. رهنما معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نشریات علمی این دانشگاه گفته است: اگر قرار باشد مجلات محتوای خوب نداشته باشند، قطعا نمی‌توان از حیثیت و کیان دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم دفاع کرد، پس باید فرآیندهای درون دانشگاه را کامل کرده و این تکامل در ارتقای مجلات ISI است.
دکتر رهنما افزود: دانشگاه آزاد اسلامی پنج درجه علمی را برای مجلات در نظر گرفته است که آیین‌نامه جدید آن نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود.
همچنین اساتیدی که می‌خواهند روی مجلات فارسی‌زبان کار کنند باید توجه داشته باشند با یکی از انجمن‌های علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشترک شوند و مجوز به فعالیت‌های پژوهشی داده شده تا به آنها حق عضویت پرداخت کنند و در اولین مجله می‌توانند از درجه‌بندی برخوردار باشند.
همچنین محمدعلی رامین دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به انتشار 38 نشریه جدید در کشور اظهار داشت: در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار هفته‌نامه تابش صبح به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی محمدودود حیدری، دو هفته‌نامه رایحه قرآن به صاحب‌امتیازی جهاد دانشگاهی و مدیرمسوولی رحیم خاکی موافقت شد.
 وی افزود: فصلنامه دانش حسابداری به صاحب‌امتیازی دانشگاه شهید باهنر کرمان و مدیرمسوولی امید پورحیدری، فصلنامه پژوهشنامه ادبیات فارسی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان و مدیرمسوولی احمدرضا یلمه‌ها، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و مدیرمسوولی عبادالله احمدی، فصلنامه مطالعات سیاسی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر و مدیرمسوولی قربانعلی گنجی‌جامه‌شورانی، فصلنامه اسلام سیاست و ساختار بین‌الملل به صاحب‌امتیازی دانشگاه پیام نور و مدیرمسوولی قاسم فرج‌اللهی مجوز انتشار دریافت کردند. رامین در ادامه گفت: فصلنامه تحقیقات حسابداری و حسابرسی به صاحب‌امتیازی انجمن حسابداری ایران و مدیرمسوولی علی ثقفی، فصلنامه تحقیقات سیاسی و بین‌المللی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا و مدیرمسوولی علیرضا سبزیان‌موسی‌آبادی، فصلنامه آمایش محیط به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و مدیرمسوولی مجید شمس، فصلنامه پژوهش‌های به‌زراعی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری و مدیرمسوولی امید صادقی‌پور، فصلنامه تخصصی- پزشکی به صاحب‌امتیازی جهاد دانشگاهی ـ واحد علوم پزشکی تهران و مدیرمسوولی مسعود حبیبی فزون‌آبادی و فصلنامه سیاست راهبردی به صاحب‌امتیازی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و مدیرمسوولی یدالله محمدی نیز مجوز انتشار دریافت کردند.
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات افزود: فصلنامه پژوهش در علوم زراعی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی و مدیرمسوولی محسن رشدی، فصلنامه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به صاحب‌امتیازی دانشگاه معارف اسلامی و مدیرمسوولی ابراهیم کلانتری، فصلنامه مطالعات تفسیری به صاحب‌امتیازی دانشگاه معارف اسلامی و مدیرمسوولی ابراهیم کلانتری، فصلنامه عمران و مقام‌سازی به صاحب‌امتیازی و مدیرمسوولی مهدی طارق، فصلنامه مندیش به صاحب‌امتیازی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات- بهداشتی درمانی استان لرستان، دانشکده پرستاری الیگودرز و با مدیرمسوولی مجید میری، و همچنین فصلنامه مجله پژوهش‌های نوین دامپزشکی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و مدیرمسوولی فیروز فدایی‌فرد منتشر می‌شوند. رامین در ادامه گفت: فصلنامه پژوهش‌های دام‌های بومی به صاحب‌امتیازی دانشگاه زابل و مدیرمسوولی مسعود علی‌پناه، فصلنامه بیهوشی و درد به صاحب‌امتیازی موسسه انجمن علمی رژیونال آنستزی و درد ایران و مدیرمسوولی فرناد ایمانی، فصلنامه مطالعات شهر ایرانی ـ
 اسلامی به صاحب‌امتیازی جهاد دانشگاهی و مدیرمسوولی حسین کلانتری خلیل‌آباد، فصلنامه پژوهش‌های زبان و ادبیات تطبیقی به صاحب‌امتیازی دانشگاه تربیت‌مدرس و مدیرمسوولی ابراهیم خدایار، فصلنامه پژوهش‌های مدیریت منابع سازمانی به صاحب‌امتیازی دانشگاه تربیت‌مدرس و مدیرمسوولی احمدعلی خائف‌الهی مجوز انتشار از هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کردند. وی افزود: با انتشار فصلنامه راه اندیشه به صاحب‌امتیازی موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی و مدیرمسوولی رضا انشایی، فصلنامه ادب و عرفان به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و مدیرمسوولی هادی خدیور، دو فصلنامه تحقیقات زبان و ادب فارسی به صاحب‌امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرمسوولی سیدجعفر حمیدی، دو فصلنامه ماشین‌های کشاورزی به صاحب‌امتیازی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیرمسوولی سیدمحمدرضا مدرس رضوی موافقت شد.
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در ادامه اظهار داشت: در این جلسه با تغییر صاحب‌امتیازی نشریات نامه علوم انسانی به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، UROLOGY JOURNAL به مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با تغییر مدیرمسوولی نشریات میراث ملی به مسعود علویان صدر، نسخه دامپزشکی به حمید خانقاهی‌ابیانه، دیدگاه به ناصر خالدیان، پژوهش در فرهنگ و هنر به حسین کلانتری خلیل‌آباد موافقت شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد