وب تخصصی مهندسی برق (قدرت-کنترل-الکترونیک-مخابرات)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر (عالی شهر)

وب تخصصی مهندسی برق (قدرت-کنترل-الکترونیک-مخابرات)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر (عالی شهر)

راه اندازی دفتر برون مرزی معاونت آموزشی دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه آزاد از راه اندازی دفتر برون مرزی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تسریع در حل مشکلات آموزشی دانشجویان در واحدهای بین المللی خبر داد. 

 

به گزارش ایسنا، دکتر حسن احدی در بازدیدی که از دانشگاه آزاد واحد آکسفورد در کشور انگلستان داشت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه دانشگاه آزاد واحد آکسفورد طی سالیان اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و کسب گواهینامه‌های بین المللی و مورد تایید کشور انگلستان داشته است، افزود: در جلسه‌ای که با حضور رایزن علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دکتر باقرزاده رییس واحد آکسفورد داشتیم در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در کشور انگلستان و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

احدی ادامه داد: عمده ترین مشکل دانشجویان هزینه بالای اسکان و زندگی در کشور انگلستان بود که با نظر مساعد دکتر جاسبی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قرار شد در مدت تحصیل دانشجویان، اقساط وام‌هایی نظیر مسکن، خودرو و ... از آنان کسر نشود و در صورت لزوم وامی با بازپرداخت طولانی مدت‌تر در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های انگلیس در حال تحصیل هستند، افزود: امکان بورسیه سه ساله این دسته از دانشجویان با توجه به ضوابط و شرایطی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد، فراهم است.

احدی یادآور شد: در این سفر اجرای طرحی مشترک بین واحد علوم و تحقیقات و چند دانشگاه کشور ایرلند نیز بررسی شد که طبق آن دانشجویان بتوانند یک سال تحصیلی در ایران و ۱۸ ماه دیگر را در کشور ایرلند به تحصیل مشغول شوند تا بدین طریق هزینه‌های تحصیلی آنان کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای این سفر، مذاکره با کاردار سفارت ایران در لندن برای بورسیه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس و ایرلند در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف به خصوص IT و مشابه آن بود، به گونه‌ای که تعدادی از دانشجویانی که در ایرلند در حال تحصیلند یا دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به آن کشور بروند بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

وی بررسی اختصاص تسهیلات ویژه و تأمین بودجه جهت ارائه مقالات علمی و پژوهشی در کنفرانس‌های معتبر علمی داخلی و خارجی را از دیگر مسائل مطرح شده در این سفر دانست.

احدی با اشاره به اینکه بحث و تبادل نظر با اساتید ایرانی و خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آکسفورد و بازدید از مجتمع دانشگاهی، کتابخانه، لابراتوار و اماکن ورزشی این واحد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این سفر بود، یادآورشد: از نکات قابل توجه، علاقه مندی دانشجویان برای بازگشت به ایران پس از اتمام دوره تحصیلی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد